FAQs

Search FAQ

  • Garantie en Klachten

    Vragen en antwoorden over garantie en klachten op TafelenKeuken.
    • Hoe lang heb ik garantie op mijn aankopen?

      Tafelenkeuken.nl geeft 1 jaar garantie op uw aankopen. Word je product vervangen binnen dit jaar, blijft de oorspronkelijke garantietermijn van het product van kracht.

      Hierop zijn onderstaande uitzonderingen / aanvullingen van toepassing:

      1) Blijkt dat na ontvangst van je order dat er items kapot, beschadigd of gebroken zijn, moet je dit binnen 48 uur schriftelijk aan ons melden via info@tafelenkeuken.nl. Met foto’s van de beschadigingen en je orderbevestiging. Wij zorgen dan voor een gratis vervangend artikel.


      2) Bijna al het serviesgoed op Tafelenkeuken.nl bestaat uit gedecoreerd servies. Heb je een klacht over het vervagen / verkleuren van het decor op uw serviesonderdelen? Op gedecoreerd servies is er eerder slijtage te zien dan bij een geheel wit of crèmekleurig servies. Met name borden en bekers slijten sneller. Op borden wordt  gesneden, geprikt en gekrast. In bekers wordt regelmatig geroerd met lepels. Daarnaast worden alle serviesonderdelen vaak gewassen met chemische reinigers. Op onze serviesonderdelen geven wij 1 jaar garantie. Binnen dit jaar kun je contact met opnemen indien er verkleuring of vervaging optreedt. Wij vragen je dan de artikelen ter beoordeling naar ons op te sturen.

      3) Uitgesloten van garantie zijn:

      • normale slijtage, veroudering en verkleuring;
      • gebreken ontstaan door onjuist gebruik;
      • breuk door gebruik.

      Neem contact op via info@tafelenkeuken.nl en stuur foto’s mee van de klacht samen met het bestelnummer.

    • Hoe kan ik een klacht melden?

      Bij Tafelenkeuken.nl willen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn. Tijdens het bestel- en afleverproces, maar ook tijdens de levering van de producten.Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@tafelenkeuken.nl. Mocht je klacht product gerelateerd zijn, dan verzoeken wij je om het ordernummer en bestelnummer te vermelden en een foto van de klacht mee te sturen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

    • Wat moet ik doen als het artikel wat ik heb ontvangen incompleet, defect of beschadigd is?

      Wij vragen je artikelen die kapot of beschadigd zijn, binnen 48 uur schriftelijk aan ons te melden via info@tafelenkeuken.nl. Samen met je bestelnummer en duidelijke foto’s van de beschadiging(en) incl. een overzichtsfoto van alle beschadigde artikelen. Als uw bestelling incompleet is dan kunt u ook een e-mail sturen naar info@tafelenkeuken.nl  o.v.v. het bestelnummer en de artikelnummer (s) waar het omgaat. Wij zorgen voor een passende oplossing.